Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Νικόλας Κακλαμανάκης με stralex-K2
Θόδωρος Κακλαμανάκης με Hannibal.Νικόλας Κακλαμανάκης με stralex-K2 Θόδωρος Κακλαμανάκης με Hannibal. 

  • Παρακαλώ όλους τους γνωστούς και φίλους, πελάτες η μη, τότε της Stralex surf, να μου στείλουν ότι υλικό έχουν στην διάθεσή τους (φωτογραφίες και έντυπο υλικό μαζί με σχόλια αναμνήσεις) που θα με διευκόλυνε να  βελτιώσω αυτή την σελίδα.

 

 ΙΣΤΟΡΙΑ

 Η  Stralex surf  ξεκίνησε το Μάρτιο του 1983 από την περιοχή του Κουκακίου. Εκεί σε ένα μικρό μαγαζάκι 25 τ.μ., η ιδέα του Στριγγάρη Αλεξάνδρου να δημιουργήσει Ελληνική ιστιοσανίδα αρχίζει την υλοποίηση της  με την κατασκευή του πρώτου μοντέλου Stralex. Είναι η χρονιά που η “Stralex” μετατρέπεται σε εταιρεία με δεύτερο μέτοχο  τον Γιώργο Βουρνάζο και από την επόμενη με τρίτο τον Νίκο Κορδά.Η εταιρία μεταφέρεται σε ένα υπόγειο στην οδό Λαγουμιτζή 170 τ.μ.

Η πρώτη διαφήμιση της stralex με το πρώτο σκάφος DivisionII.Η πρώτη διαφήμιση της stralex με το πρώτο σκάφος DivisionII. Το πρώτο αυτό μοντέλο, θα κυκλοφορήσει λίγους μήνες μετά λαμβάνοντας μέρος και στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ιστιοσανίδων division II 1983 με αναβάτη τον Νίκα Βαλεριάνο. Αν και στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ιστιοσανίδων division II 1983 με αναβάτη τον Νίκα Βαλεριάνο. Αν και τα αποτελέσματα κρίθηκαν ικανοποιητικά για πρώτη παρουσία, εντούτοις ο κατασκευαστής του δεν μένει ικανοποιημένος  και προχωρά άμεσα την δημιουργία του δεύτερου μοντέλου με το όνομα Κ2.

  Την Άνοιξη του 1984 στην παραλία της Γαλάζιας Ακτής – Καλυβίων παρουσία σερφιστών της περιοχής το Κ2 πέφτει στο νερό. Μεταξύ αυτών και οι Νικόλας Κακλαμανάκης και Γιώργος Δεληκούρας μετέπειτα Ολυμπιονίκες. Δοκιμάζεται το σκάφος από όλους.

 Ο 16χρονος τότε Νικόλας  ενθουσιασμένος από το τεστ, ζητά την παραχώρηση του Κ2 να το τρέξει στο Πανελλήνιο του 1984 που θα διεξαγόταν στην Βουλιαγμένη. Το αίτημά του γίνεται αποδεκτό και του παραχωρείται σκάφος για προπονήσεις.

 Ο συνδυασμός, Ν. Κακλαμανάκη - Stralex Κ2, θα αποδειχτεί ασυναγώνιστος. Κερδίζει το πρώτο του Πανελλήνιο το 1984. Όλοι οι αθλητές στις ιστιοδρομίες εκείνου του Πανελλήνιου, παρακολουθούν αμήχανοι στην αρχή τις επανωτές νίκες με μεγάλη διαφορά Ν. Κακλαμανάκη – Stralex K2  και μετά ξεκινούν τις ενστάσεις  κατά του Κ2, για σκάφος εκτός προδιαγραφών της Division II, μη δυνάμενοι να αποδεχθούν την ξαφνική επέλαση του πιτσιρικά με το Ελληνικό όπως μεταξύ τους αποκαλούσαν τον συνδυασμό αναβάτη σκάφους. Αποτυγχάνουν και το πρώτο Πανελλήνιο για Ν. Κακλαμανάκη αλλά και Stralex είναι γεγονός.

 Η πρώτη αυτή σημαντική, άνευ συναγωνισμού στην ουσία νίκη, αλλά και οι μετέπειτα συνεχόμενες των αγώνων πολυνίκη που διεξάγονταν κατά την διάρκεια της χρονιάς στην Αθήνα αλλά και στην περιφέρεια, αναδεικνύουν την απόλυτη κυριαρχία του διδύμου Ν. Κακλαμανάκη - Stralex Κ2.  Φυσικό επακόλουθο οι πωλήσεις τις εταιρίας αλλά και οι επισκευές σε σκάφη σχεδόν όλων των αντιπροσωπιών να αυξάνονται σταδιακά.

 Το ίδιο συνέβη και στο Πανελλήνιο 1985 στην Χαλκιδική όπως και κατά την διάρκεια της χρονιάς στο κύπελλο πολυνίκη. Η εταιρία μεταφέρει το εμπορικό της τμήμα σε κατάστημα επι της πλατείας  Αϊνστάιν και την παραγωγή της σε βιοτεχνικό χώρο 450 τ.μ. στα Καλύβια Θορικού.

 Ένα γεγονός πολύ σημαντικό για την “Stralex”, αλλά με αρνητική τελικά κατάληξη, ξεκίνησε αμέσως μετά την λήξη των ιστιοδρομιών του Πανελληνίου ιστιοσανίδας 1985 που είχε νικητές  τον Νικόλα Κακλαμανάκη και την “Stralex”. Προτείνεται από αθλητές στον παρόντα πρόεδρο της Ε.Ι.Ο κ. Νικηφοράκη ότι  το σκάφος της “Stralex” πρέπει να είναι αυτό που θα αγωνισθούν οι αθλητές στην μονότυπη κλάση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ιστιοσανίδας Νέων το 1986 που θα διεξαχθεί στην Χαλκιδική. Να σημειωθεί ότι ήταν στην απόλυτη ευχέρεια της Ομοσπονδίας μας η επιλογή του σκάφους που θα έτρεχε στους αγώνες.

 Ο Πρόεδρος δείχνει ενθουσιασμένος από την ενημέρωση ότι το σκάφος είναι Ελληνικής κατασκευής και ο αναβάτης του Νικόλας Κακλαμανάκης είναι αυτός που θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο. Υπόσχεται ότι έτσι θα γίνει, μόνο που θα πρέπει να ακολουθήσουμε τις νόμιμες διαδικασίες μέσω διαγωνισμού. Ζητά να είναι έτοιμη η Stralex να λάβει μέρος μόλις ενημερωθεί.  Ξεκινά επικοινωνία μέσω τηλεφώνου με τον αρμόδιο για την ιστιοσανίδα της ομοσπονδίας κ. Σαρή και συνεχώς η απάντηση είναι καθησυχαστική ότι δεν ήρθε η ώρα, περιμένετε θα σας ειδοποιήσουμε. Όταν ο χρόνος πια αρχίζει να γίνεται ασφυκτικός για να είναι δυνατή χρονικά η παραγωγή άνω των 100 σκαφών όπως μας είχε ειπωθεί, προσωπικά ο Αλέξανδρος Στριγγάρης επισκέπτεται τον πρόεδρο της Ε.Ι.Ο κ. Νικηφοράκη. Εκεί γίνεται ο εξής διάλογος:

 Καλημέρα πρόεδρε……. Καλώς τον. Που ήσουν εσύ τόσο καιρό; ….. Δεν καταλαβαίνω, ήμουν σε συνεννόηση όπως εσείς μου ζητήσατε με τον αρμόδιο για την Ιστιοσανίδα κ. Σαρή. Γιατί, τι συμβαίνει; ….. Τώωωρα, ο διαγωνισμός δόθηκε στην Mitral.

 Ο νοών νοείτω !!   Η Stralex θα είχε γίνει παγκοσμίως γνωστή με το καλημέρα και ο Νικόλας Κακλαμανάκης θα είχε σίγουρα καλλίτερη θέση από την 3η που κατέλαβε στο ΠΑ.Π.Ι.Ν. του 1986 αφού θα έτρεχε με το σκάφος που για 2 χρόνια ήδη έπαιρνε το Πανελλήνιο πρωτάθλημα και είχε γίνει ένα με αυτό.

 Μετά την διεξαγωγή του Πανελλήνιου 1985 στην Χαλκιδική ο Νικόλας αποχωρεί από την Stralex προκειμένου να συνεχίσει τους αγώνες με σκάφος τύπου Lechner  το οποίο είχε επιλεγεί σαν Ολυμπιακό σκάφος στην κατηγορία ιστιοσανίδας με σκοπό να πάει στην Ολυμπιάδα της Σεούλ. Το δίδυμο Ν. Κακλαμανάκη – Stralex K2  διακόπτεται. Όχι όμως και η πορεία την Stralex. Ο μέχρι πρότινος δευτεραθλητής (1984-1985) Στ. Γεωργοσόπουλος , με την αποχώρηση Ν. Κακλαμανάκη ζητά από τον όμιλό του (Γλυφάδας) την αγορά σκάφους Stralex. Σαν συνέπεια αυτών των κινήσεων έχουμε αλλαγή αναβατών στην Stralex.

 Η Stralex συνεχίζει τις σερί νίκες με αναβάτη τον Στ. Γεωργοσόπουλο αυτή την φορά κατακτώντας τα πάντα το 1986 και το 1987. Η εδραίωση της εταιρείας είναι γεγονός αναμφισβήτητο και η κατηγορία division II μετατρέπεται σιγά σιγά σε μονότυπη, αφού πλέον σημαντικά περισσότερα σκάφη στους υγρούς στίβους της κλάσης είναι Stralex K2.

 Εκμεταλλευόμενη η Stralex την φήμη του αήττητου αυτά τα χρόνια έχει προχωρήσει σταδιακά στην παραγωγή σειράς μοντέλων 2,90m 2,80m 2,70m 2,60m τύπου φαν, διεισδύοντας  και στην κατηγορία αυτή που αφορούσε το ευρύτερο κοινό, καταλαμβάνοντας περίπου το 20% της αγοράς.

 Το 1993 η παραγωγή σκαφών, βασιζόμενη αποκλειστικά στην Ελληνική αγορά, σταματά, λόγω της αδυναμίας οικονομικά εκ μέρους της εταιρείας να αλλάζει μοντέλα, κάθε χρόνο σε όλη την σειρά, όπως έκαναν οι ανταγωνιστές. Ο Αλέξανδρος Στριγγάρης αποχωρεί από την εταιρία η οποία συνεχίζει ως εμπορική και επισκευαστική και μετά από λίγο αλλάζει όνομα.